Friday, December 11, 2009

Julklappar

Det är något speciellt med väl inslagna paket. På något vis skänker det en enorm ro att sitta med silkespapper, snören, shellack och lacksigill och förvandla en gräll förpackning med massa reklammeddelanden till ett anonymt paket som inte skriker, utan lugnt konstaterar att "jag är anonym, och du har ingen aning om vad jag innehåller". Det finns en strukturerad symmetri och vilsamhet i en väl inslagen julklapp.

Följdaktligen drar jag ut på nöjet och slår in mina paket med en precision och noggrannhet som förmodligen skulle drivit många andra till vansinne.

Men nu kan jag inte blogga mer, för nu skall jag vika origamiblommor att fästa på paketen, som en extra bonus.

3 comments:

J said...

Jag ÄLSKAR att slå in paket.

Illern said...

...och plötsligt vet jag vem jag vill ha paket av :-) Det är kul att slå in paket, det håller jag med om och kan man snitsa till dem lite så är det ännu roligare. Det är så tråkigt med de där trista askarna en del kedjor kör med om man ber att få det inslaget. Parfymeri Tre rosor här i sta'n brukar dock pyssla till paketen bra (och åstadkommer samma igenkänningseffekt som H&M eller Kappahl utan att trycka loggan på paketet).

Tomas said...

Hmmm du vet vad du får av mig om du vill ha ket på julafton ..

Skall kanske komma på nåt bättre än choklad och en 50 lapp .. :-P