Monday, July 27, 2009

Machine Gun

Semestern är över, men inte utan att jag har hunnit med en del ändå, även om det blev mer i form av vad jag kände för att pyssla med än vad jag kanske borde ha gjort. Jag hann skriva ett par recensioner för Fenix, lägga upp nya grejer (som jag pysslade ihop) på www.devilkitten.se och dessutom öppna en webshop på www.devilkittendesign.se.

Inte vad jag borde gjort kanske. Men jag hann med att åka till Mariestad i ett par dagar och minska suget efter ett besök. Vi hälsade på mormor också, och hon visade oss en hög med gamla vackra foton som syrran skall scanna och lägga upp i ett onlinealbum. '

Fotona var helt otroliga. Komposition och motiv. Allt det där som gör människor levande även efter sin död. Allan, morfar, hängde med en del knasiga typer i sitt liv. Med tanke på att han dog tidigt i mitt liv har jag inga direkta minnen av honom. Det här är nästan - men inte riktigt - lika bra.

Snusmumriken och jag skall snart flytta in på samma ställe, och jag håller på att packa allt skräp jag har. Ibland undrar jag om jag inte borde slänga eller sälja av en hel hög med prylar som bara ligger och skräpar. Säkert är i alla fall att jag skall gå igenom alla mina pocketböcker, och böcker överhuvudtaget, för att se vad jag skall spara och vad som skall åka till tipp/ second hand butik/ antikvariat.

Men titeln.

Machine Gun.

Från Portisheads tredje album som kom för ett bra tag sedan. Jag är lite långsam, och har dessutom inte varit särledes sugen på triphop på ett tag.

Solen lyser över Stockholm idag, även om den måste ta sig igenom tjocka molnslöjor för att göra det. Tro det eller ej, men jag välkomnar återgången till arbetet. Jag är dålig på att ta det lugnt. Även om min tjocka hjärna för tillfället önskar att semestern hade varat för evigt. Den kommer att ändra sig efterhand. Den tycker om att arbeta, trots sin seghet.

Semestern är över. Länge leve semestern.

No comments: