Monday, March 29, 2010

Vids, Ose och Slash

Jag har varit medveten om en strömning i medialandskapet som utnyttjar redan skriva rollpersoner från populära TV-serier för att exempelvis kasta ihop dem i romantiska sammanhang.

Vidsen är vad jag förstår unika, eftersom det är en företeelse och konstform, får man väl säga, som i första hand utövas av kvinnor. Jag skall läsa in mig lite mer på det här, för det är ett spännande sätt att framhålla hur olika företeelser framställs i rörliga media som TV och film.

Det som triggade mitt intresse var i första hand den här videon:



och även den här som jag postat på discordia.



Hur hamnade jag på Slash-fiction via vids?

Den här videon...



som vid första påseende nästan är lite plågsam. Mycket välgjord dock.

Intressant?

Andra bloggare om , , ,

No comments: