Monday, February 26, 2007

Babsi!

Jag pratade precis med Babsi, som också skall på GDC. Hon har redan fått mig att lova att gå ut och dansa med henne. Typiskt Babsi.

Babsi är avkomman av ett kinderägg och duracells energizer bunny. Hon är kreativ, full av överraskningar och hon slutar aldrig! Det var Babsi som introducerade mig till en massa speldesignlegender som jag sedan bodde med i ett par dagar i en stuga mitt ute på den skånska kusten. Falsterbo. Orgiestugan hette den visst på Nordic Game Conference. Fast den enda orgien jag såg till var Singstar och GuitarHero missbruk.

Nåväl. Det är dags att gå och kasta sig på dojomattan igen. Aikido!

- - - - - - - - - -

... must... get... helkroppsmassage...

Gud vad jag värker överallt! Det var ett ganska hårt kondispass idag och jag har precis återkommit efter en veckas förkylning. Gissa om jag bara låg och flämtade på mattan när vi skulle öva fallträning? Men jag lyckades centrera mina morotedori kokyuho på ett bra sätt och det kändes schysst i hela kroppen.

Händerna värker lite och jag är hungrig som en gnu, men jag har ingen mat hemma. Fy på mig. Nu skall jag borsta tänderna och ynkeligen krypa till sängs och sova gott, hoppas jag, hela natten.

No comments: