Thursday, March 1, 2007

Djävulskattungen dömer...

... Vi satt i teleefonkonferens med herr förrvirrad idag. Herr Förvirrad skulle förevisa ett system vi funderar på att använda, men jag blev inte klok på varför just den tomten valts ut för att presentera. Det kunde han nämligen inte. Vi har en medarbetare på jobbet som har lite svårt för att uttrycka sig tydligt, det blir många "asså, liksom, ja, men ni förstår vad jag menar", men den här tomten var nästan värre. Eller kanske inte. Vår virrige medarbetare har ofta värdefulla kommentarer att komma med, och han är på intet vis dum i huvudet, han bara har svårt att kommunicera.

Jag är ju perfektionist på det området, så jag har svårt att lyssna. Jag skulle vilja öppna hans skalle, plocka ut hjärnan, strukturera upp den lite och stoppa tillbaka den. Jag är den enda jag känner som tycker att det vore kul att få ordning på ett dokumenthanteringssystem. Rensa ut, strukturera upp, skapa riktlinjer.

Vissa tycker att det är okreativt, men jag vidhåller motsatsen. Alla kräver olika omgivning för att fungera kreativt. Min omgivning skall helst vara strukturerad, ordnad och gärna färg- eller alfabetiskt sorterad.

Jag kanske inte är riktigt frisk? Morgonpigg, dokumentfreak och ordningsführer... Mitt liv är mindre lätt eftersom alla andra verkar vara precis tvärt emot.

No comments: