Friday, February 13, 2009

Ingen mer Tom Barnaby!

Jag läste till min stora sorg att John Nettles lämnar "Morden i Midsomer". Förvisso efter 14:e säsongen, men ändå. Utan Barnaby... vad gör vi då?

Serien skall tydligen fortsätta utan Nettles, men som sagt, ingen Barnaby, inget riktigt Midsomer.

Jag har alltid hyst en viss fascination för mordmysterier som utspelar sig i små orter. Det tycks mig som att det inte finns någon som går säker. Midsomer är uppe i över 200 avsnitt, och det innebär mer än 200 mord. Förmodligen mer eftersom de med jämna mellanrum lyckas polera av mer än en person i varje avsnitt.

Ibland undrar jag om det inte ligger en konspiration bakom? Precis som jag ibland undrar varför alla bara dog runt Angela Landsburys Jessica Fletcher. Det kanske var HON som dödade alla och var särledes skicklig på att peka ut andra? Vilket påminner mig om Clue...



Eller kanske sammanfattat, så här:



Har jag sagt att jag älskar Tim Curry?

Intressant?

Andra bloggare om:
, , , ,

No comments: