Monday, November 30, 2009

Trolltyg i Tendensskogen

Två trolltyg än så länge. Jag tänkte svara lite i min blog, bara för att undvika att mata trollen på plats, så att säga. Jag har trots allt lite att säga till de små gullungarna. Här kan jag dessutom strypa deras tillgång på kommunikation utan problem. Och tro mig, jag har absolut inga kval över att censurera troll.



Hej kära Lassetrollet. Jag har gjort spel hela mitt liv, ända sedan jag var en liten tomte, faktiskt. Vissa är våldsamma, andra är det inte. Du kanske spelar ett av de spel jag jobbat med nästa år, då släpps nämligen Just Cause 2, där jag var med och designade världen en sväng innan Avalanche råkade i lite ekonomiska bryderier. Jag väljer att trivas med min kvinnlighet, men jag vägrar att låta den begränsa mig och vad jag gör, tycker om och ser på. Du kanske skall vägra att låta din manlighet begränsa dig på samma grunder? Du kanske till och med skulle uppskatta att... tja... baka en kaka? Testa får du se. Nya erfarenheter leder till nya insikter.



Hej kära Stålkalletrollet. För det första har mina åsikter om spel inget med min politiska övertygelse att göra. Och nej, ni får inte ha något så kraftfullt som spel för er själva. Taskigt läge. Dessutom skulle jag aldrig göra ett spel för kvinnor till en bekräftelse för de stereotypa könsroller som berättar för oss att kvinnor är si och män är så. Är du inte medveten om att lesbiska kvinnor inte är hotfulla för riktiga män som du? Lesbianism är mer eller mindre inlemmad i den manliga sexualiteten, och det vore synd att ge er ännu en möjlighet att masturbera till spelen. Näe, om jag skulle göra ett spel som handlade om homosexualitet så skulle det handla om bögar som bakar. Ömsinta beröringar bögarna emellan. Det skulle skrämma skiten ur dig, lille vän, det skulle nämligen ifrågasätta din sexuella identitet. Särskilt om du var tvungen att spela en av bögarna själv. Vem vet. Du kanske skulle tycka om det?

Jag inser att det här inlägget är något baitande, det är därför jag inte kommer att tillåta troll i kommentarstråden. Däremot tillåter jag en nyanserad debatt. Alltid.

4 comments:

Pernilla Karlsson said...

Troll-spö. He he.

devilkitten said...

Hehe. Japp. Jag kunde liksom inte låta bli. Och jag som är så snäll annars...

Johan Groth said...

Ha, ha. Du snäll? Javisst så var det ju ;-) Allarligt talat så känner jag viss förvirring inför de kommentarer som Stålkalles och hans kollegor (alter-egon?) gör. Vad menar de egentligen? Det är så märkligt när man t.ex. säger "jag tycker om glass" och genast blir beskylld för att inte ha sagt att man gillar tårta. Det är lika mycket den bristande logiken som irriterar mig som de inskränkta åsikterna.

devilkitten said...

Mjo, men troll lever ju för att förstöra, inte argumentera. Det går inte att se på dem som "normala" debattörer, för det är de inte. Tyvärr får jag väl säga att trolldebatt-tekniken sprider sig från trollen till "normala" människor också. Se bara på Newsmill. Newsmill tillhör numera pöbeln, med en eller ett par ljuspunkter här och där. Fruktansvärt, särskilt eftersom de är kopplade till DN och därigenom får en viss prestige.