Sunday, December 23, 2007

Mariestadsexil

Om ett fåtal timmar inleds min Mariestadsexil, som är mer eller mindre framkallad av omtanke från familjen. Tydligen är det så att jag har framstått som deprimerad... Erh... Förstår inte alls vad de kan tänkas mena med det.

I vilket fall som helst innebär det en längre frånvaro från blog och MSN.

Men med tanke på att det är JUL borde det inte bekymra någon.

Jag försökte få klart Le Rite Sacré till idag, men tyvärr... Jag skriver de sista snuttarna på tåget till de gamla hemtrakterna, men risken är att tågets lätt sugiga uppkoppling inte kan hantera trafiken det innebär att slänga upp en fullmatad PDF på ca 40 sidor på min hemsida.

Jag kan ju tillägga för den som tycker att LRS har dragit ut på tiden att jag spenderade hela torsdag kväll med att installera Leopard på min Mac. Det tog en stund. Beroende på hur irriterade familjen blir på om jag sitter med näsan i en laptop kommer jag nog hinna klart med de två sista delarna till konventsskrivarkompendiet också. De handlar om att bygga scener och den eviga konflikten mellan friform och regler. Yay.

God Jul.

Nu skall jag kramas lite mer åt Röda Korset.

No comments: