Jag sitter och läser Autumn Nightmares som jag också skall recensera till Fenix. Den enda artikeln jag skriver till dem det här numret. Känns lite torftigt. Men jag orkar nog inte med mer än så.
På whiteboarden finns en lång lista med saker jag BORDE göra. Jag vet inte om min 12-timmars sovperiod kommer att hjälpa mig där, men jag tänker gå ner till Tumba C om ungefär en timme och skaffa mig kompisen Frank. Funderar på att hälsa på Alexander idag också. Han och jag måste prata med varandra. Eller snarare så blir det väl han som pratar med mig och jag som iakttar.
Men med tanke på snön blir det nog inte så mycket åka till stan. Det blir nog mer reflektion och jobba idag.
To-do listan:
* Etherscope - Lover's Walk (ja, det är stulet från Buffy)
* Götterdämmerung - Le rite Sacré, Caput Mortuum, Kattmanuskriptet, Stockholmstriptyk
* D20 Dark Matter - Outbreak, E.V.P.
* Hemligt projekt - handlingsplan, dokumentation
* Western - voodoo, sjukdomar, hästar
* Mallar
* Uppdatera hemsidan
* SSK - handlingsplan, agenda, testamentestjat
* Fenix - Changeling, The Witcher (men antagligen inte)
* Annat projekt - prototyper och flowcharts
Gissa hur mycket jag kommer att hinna? Inte mycket. Men å andra sidan har skrivandet lossnat när jag började måla igen, så jag skall försöka blanda lite. Jag har en idé till ett rätt schizofrent självporträtt som jag vill testa att göra, men jag tror inte jag behärskar tekniken tillräckligt väl för att lyckas. Och jag har ingen bra spegel. Men vi får se. Jag skall skissa på det idag. Och sedan har jag ju mina silverprojekt som jag faktiskt kan påbörja hemma och löda och polera på tisdag. I vilket fall som helst skall jag nog kunna leva med att mitt attention span är kortare än en halshuggen pudel.
Showing posts with label Alexander Roslin. Show all posts
Showing posts with label Alexander Roslin. Show all posts
Saturday, November 3, 2007
Thursday, October 4, 2007
Högläsning och misstag
Imorse kom jag på mig med att läsa högt för mig själv ur Ayn Rands bok "Atlas Shrugged" vid frukostbordet. Det var en skön upplevelse. Jag vill läsa högt mer. Helst för ett par andra öron än mina egna. Jag tror det var skrivarworkshopen som fick mig att få lite blodad tand.
Det är skönt att läsa högt. Det är behagligt. Jag tycker om det.
Oron tog tag i mig runt tio-tiden och jag fick gå upp och sätta mig och spela lite WoW bara för att slappna av. Gick och lade mig igen runt 23-tiden, men sömnen ville inte komma, så jag läste om "Thud!" av Terry Pratchett. Klockan blev 1, 2, 3... Vid tre gick jag upp igen och kollade lite forum och lite Facebook. Skrev lite. Och tog ett varmt bad fram till 4-tiden. Skulle egentligen ha yogat, men orkade inte, så jag fastnade i "Atlas Shrugged" (mycket lätt att göra, bra bok) och satt och läste högt för mig själv fram till 6-tiden när jag bestämde mig för att det förmodligen krävdes kläder för att åka till jobbet.På jobbet 7.45, och jobba med ett dokument som skall fixas, och nu... är det fixat. Det väntar sååå många möten idag att jag undrar om jag kommer att klara av det. Dagens största misstag var att dricka en "Burn" till frukost, så nu håller magen mig vaken. Det har iofs blivit bättre sedan SSK. Jag biter ihop och sitter så rakt jag kan i stolen. Och tar en Treo, för huvudet värker. Jag undrar om jag har en förkylning som försöker bryta ut eller något, men att immunförsvaret vägrar att gå med på det? Nåväl. Det blir förhoppningsvis ett par timmars sömn inatt.
Roslin hänger på Nationalmuseum och lockar. Roslin var en bra konstnär, jag behöver en skönhetsupplevelse. Att den dessutom är kopplad till 1700-talet gör det hela mycket bättre. Jag skall ladda min iPod med Drottningholmsmusiken av Roman och njuta i fulla drag av överdådet. Förutsatt att jag inte somnar och dräglar ner "Damen med Slöjan".
Det är skönt att läsa högt. Det är behagligt. Jag tycker om det.
Oron tog tag i mig runt tio-tiden och jag fick gå upp och sätta mig och spela lite WoW bara för att slappna av. Gick och lade mig igen runt 23-tiden, men sömnen ville inte komma, så jag läste om "Thud!" av Terry Pratchett. Klockan blev 1, 2, 3... Vid tre gick jag upp igen och kollade lite forum och lite Facebook. Skrev lite. Och tog ett varmt bad fram till 4-tiden. Skulle egentligen ha yogat, men orkade inte, så jag fastnade i "Atlas Shrugged" (mycket lätt att göra, bra bok) och satt och läste högt för mig själv fram till 6-tiden när jag bestämde mig för att det förmodligen krävdes kläder för att åka till jobbet.På jobbet 7.45, och jobba med ett dokument som skall fixas, och nu... är det fixat. Det väntar sååå många möten idag att jag undrar om jag kommer att klara av det. Dagens största misstag var att dricka en "Burn" till frukost, så nu håller magen mig vaken. Det har iofs blivit bättre sedan SSK. Jag biter ihop och sitter så rakt jag kan i stolen. Och tar en Treo, för huvudet värker. Jag undrar om jag har en förkylning som försöker bryta ut eller något, men att immunförsvaret vägrar att gå med på det? Nåväl. Det blir förhoppningsvis ett par timmars sömn inatt.
Roslin hänger på Nationalmuseum och lockar. Roslin var en bra konstnär, jag behöver en skönhetsupplevelse. Att den dessutom är kopplad till 1700-talet gör det hela mycket bättre. Jag skall ladda min iPod med Drottningholmsmusiken av Roman och njuta i fulla drag av överdådet. Förutsatt att jag inte somnar och dräglar ner "Damen med Slöjan".
Subscribe to:
Posts (Atom)