Tuesday, July 8, 2008

På besök i det Swedenborgska rummet

Efter fyra dagars marathonskrivande är jag nu äntligen färdig med mitt första homosexuella äventyr. Äventyret är kanske inte homosexuellt, men det innehåller homosexuella män. Bögar. Eller puggor som Bögjävlarna kallar sig. Fast det utspelar sig på 1700-talet, så det blir sodomiter istället.

Det handlar om två personer som älskar varandra så mycket att de inte vill dö, och det innehåller en ganska spicy beskrivning av Katarina von Rosens salong, som jag har snusmumriken att tacka för.

Låt mig säga så här:
Jag spenderade natten med att drömma att jag blev jagad av unga män, och det är helt snusmumrikens fel, som han skriver! Usch! Fy! Vad hade mormor sagt?!

Lägg till marathonskrivandet en recension på Alpha Omega och snart även en på Lords of Summer, plus en "gammal" på Unhallowed Metropolis, så kommer vi ganska raskt upp i, hmm.. 76.000 tecken för det här numret av Fenix. Lyckligtvis fick jag hjälp med äventyret av snusmumriken, annars hade det varit undermåligt både språkmässigt och innehållsmässigt. Även om jag där skyller till största delen på tidsbrist.

Nu väntar 20 minuters vila, sedan skall jag göra en presentation på scrum och skriva en massa andra grejer som ligger och gnager på mitt samvete. Jag har en lista som är lång som en arm, och då har jag inte ens BÖRJAT på allt det jag själv vill göra.

Men bara den här veckan på andras grejer. Jag har för fan semester...

Intressant?... det tvivlar jag på

Andra bloggare om:
, , ,

3 comments:

Joakim Andersson said...

Joho, det är visst intressant! Allt du skriver är intressant!

Iofs är jag partisk, men wtf. :P

Henrik said...

Ser fram emot att se ditt äventyr i Fenix!

devilkitten said...

Det är lite - kan vara - lite kontroversiellt. Men det var kul att skriva (på typ tre eller fyra dagar) och slutresultatet blev helt okej :)