Friday, August 29, 2008

FRAdar

Idag skaffade jag mig en FRAdar. Tilltaget gjorde mig genast nervös eftersom jag inte behövde göra mer än att gå in på min blogg för att inse att jag riskerar att avlyssnas när jag skriver här.

Humhum. Vad göra? Sluta blogga? Knappast, det är ingen information jag skriver här som jag inte skulle kunna tänka mig att andra läser, i sådana fall hade jag knappast skrivit här alls. Men det sätter dock lite myror i huvudet på mig. Det är en beklämmande hög andel av de sidor jag normalt besöker som lyser grönt i min FRAdar.

Så vad gör jag? Bedömer varje risktillfälle för sig och ändrar mina surfvanor? Eller ägnar mig åt fortsatt protest emot något som jag bedömer vara ett potentiellt kraftigt slag emot alla svenskars integritet? Jag föredrar nog det senare.

Var är du den 16/9?

Intressant?

Andra bloggare om: , ,

3 comments:

Anonymous said...

FRAdar fanns redan innan. Då heter det FlagFox.

Salle said...

Hjälp! Så fort jag går in på den här bloggen så varnar FRAdar för att det kan vara farligt...

devilkitten said...

FRA ser dig! Akta dig!