Monday, August 11, 2008

Getting Stuff Done

Eller GSD, som jag vanligtvis kallar det. Nu ljög jag, det gör jag inte alls. Men jag har i alla fall fått saker gjorda förra veckan och den här. Trots förlovning. Eller kanske tack vare.

Min to-do-lista krymper dag för dag, delvis för att jag så här efter semestern har mer ork att ta tag i saker, och delvis för att jag har inspiration nu.

Jag researchar som en tok inför skrivandet av mina böcker, och snusmumriken och jag har beslutat oss för att ansöka om bidrag från Sverok för tryck och researchomkostnader. Sedan har jag tre olika rollspel jag vill testa också. Eller snarare tre fåniga idéer om rollspel jag vill testa.

Jag önskar jag hade något vettigt att säga, men jag kan inte riktigt komma mig för att läsa tidningarna och vara upprörd längre, det är jag för trött för.

Två anledningar till att jag har GSD är dels GoogleDocs och GoogleGroups som har varit ovärderligt i mitt arbete. Dels är det Zoho Creator, som man kan bygga databaser i, men ursprungsmiraklet, som fick mig att börja pyssla är mitt moheffaexcelark som jag har på GoogleDocs och som funkar som Scrumtracker. Jag påmindes återigen om hur mycket jag tycker om Excel. Ja, jag vet. Man skall HATA excel. Men jag är speldesigner, så jag älskar det istället. Det finns en massa kul online(gratis)verktyg på zoho.com. OCH man kan koppla sitt googlekonto! Bara en sådan sak. Eller sitt Yahoo!konto om man hellre vill det.

Jag har planer och projekt jag vill genomföra, men tiden är för kort för att jag skall hinna med mer än att drömma om dem. Jag skall göra som Umberto Eco. Använda all tid jag har tillgänglig. Den är så ömtålig, och så flyende. Det finns så mycket jag vill göra.

Intressant? - nja, knappast, men nytändning kanske?

Andra bloggare om:
, , , , ,

No comments: