Sunday, August 17, 2008

Söndagsblues II

Det är söndag morgon, jag har varit uppe i knappt två timmar och jag håller på att tvätta och städa. Hur stereotypt är det? Utöver det håller jag också på att få krupp på hur vissa människor tänker och resonerar och kommer därför att sluta diskutera på ett visst forum, eftersom det driver mig till vansinnets gräns och näst intill över den.

Stockholms spelkonvent rullar på och vi kommer att kunna öppna anmälningarna snart, hoppas jag, vilket är bra, eftersom det har dragit ut lite på tiden.

Sverok FS-arbetet går... sådär. Det är för mycket att sätta sig in i på för lite tid. Jag börjar bli trött och sliten igen efter semestern, och då har jag inte jobbat mer än tre veckor. Nu har jag iofs ledigt igen, så jag hoppas på att kunna ta det lugnt i alla fall ett par dagar. Göra något annat, något som kräver min fulla uppmärksamhet. Jag skall se till att uppdatera klart hemsidan också. Den är nääästan färdig, i alla fall på svenska, så jag hoppas jag kan komma till avslut snart.

Igår städade jag hela lägenheten - nästan. Jag har mitt arbetsrum kvar, och det skall jag ta tag i idag, innan syrran och Anders kommer på besök. Snusmumriken snusar i sängen, och han har kattvakt hemma hos sig, så vi behöver inte oroa oss för nissarna idag i alla fall. Tempus och Pipis. Fast jag kallar Pipis för Greve Piper istället. jag tycker Pipis låter så.. ovärdigt en så fin katt som Pipis. Han har en beige päls och ett chokladbrunt ansikte. Han är blåögd och fruktansvärt vindögd, men det är bara charmigt. Vid närmare eftertanke så kanske Pipis inte är så dumt, förresten. Han låter som en liten jammobil och han bits i tårna. *suck* Nu saknar jag nissarna...

Häromdagen låg vi i en stor hög i snusmumrikens säng. Tempus på magen, snusmumriken på armen, och Pipis i snusmumrikens knäveck. Pipis är inte så förtjust i att ligga på en. Han har legat i mina knäveck ett par gånger, och på min rumpa. Men Tempus tar alla tillfällen i akt. Om jag ligger på rygg kommer han och lägger sig på magen, och ligger jag på magen lägger han sig på min rygg och kammar håret på mig. Det är skönt att jag och katterna kommer så bra överens. Men med tanke på vilka Hell on Wheels de är när de börjar busa vete fasen hur det skall gå om jag och mumriken flyttar ihop.

Nåväl. Nu är det snart dags att gå ut i tvättstugan igen och bärga skörden med tvätt, sedan skall jag försöka städa av inne i arbetsrummet och lägga ut en massa grejer på Tradera. Förhoppningsvis kommer vi att få en auktion på Stockholms spelkonvent också, och går den av stapeln så skall jag se om jag har något jag kan sälja på den utan att dö av separationsångest. Fast just nu är det städa lite till och fixa tvätt.

Märks att det är söndag...

Intressant?

Andra bloggare om:
, , , ,

No comments: