Thursday, September 13, 2007

Sunkblod!

Mitt blodvärde var riktigt sunkigt. Så sunkigt att jag fick en hög järntabletter, en klapp på huvudet och ett "åk hem".

"Har du ätit ordentligt?"
"Vad är ordentligt? Räknas yoghurt? Och kakor?"

Det gjorde det inte. Jordgubbar, persilja, broccoli och blodpudding alltså. Men jag trodde inte det skulle vara riktigt så sunkigt som det var... Aja baja mig. Men blodtrycket är lägre iaf och det är bra. Det har legat lite högt förut. Normalt men lite högt skall tilläggas.

Jag har också dragit mitt strå till stacken med uppklistrande av affischer. Försökte få med Wille, men han ville inte. (Rim! Eller.. erh.. nästan?) Så det blev en solorepa på stan, mitt i rusningstrafiken och med en stor portion tålamod och iPoden på högsta volym lyckades jag ta mig runt bland alla efter arbetet utsläppta grönbetestörstande Stockholmare UTAN att mörda dem! Helt fantastiskt. Jag blev inte ens arg. Mer än två - tre.. okej, ett dussin gånger... Jag erkänner mig och min asociala personlighet besegrad.

Återstår att se om någon hittar mina helt lagligt uppsatta affischer. Jag är så fånig med sådant. Att följa anvisningar that is.

Nu skall det sovas hela natten lång och snart kommer någon att komma på att jag har ersatt mina blogginlägg med en bloggenerator...

No comments: