Sunday, March 16, 2008

Aliens rövade bort min mumrik!

Det är tidigt på morgonen (nåja, på förmiddagen då...) och min mumrik är borta. Senast jag såg något av snusmumriken gick han förnöjt och tuggade på nikotin inneslutet i gummi arabicum, och sedan *poof* borta.

Jag tror det kan ha att göra med att jag lånade ut StarCraft. Som det pucko jag är insåg jag inte att dess dragningskraft skulle beröva mig mumrikens sällskap.

StarCraft är ett ruskigt bra strategispel och jag fruktar nu att jag aldrig får återse vare sig det eller mumriken. I alla fall inte förrän han har klarat av den sista Protoss-kampanjen i single-playerläget. Ack och ve, grymma öde.

ALIENS HAR RÖVAT BORT MIN MUMRIK!

Nu skall jag spela Piratspel i ren protest.

3 comments:

Joakim Andersson said...

What do YOU want!?

*southern comfort dialect*

;)

devilkitten said...

Hmm, ja, det kan man fråga sig

Joakim Andersson said...

RTS:er är farliga, ungefär som när man heöt oförhappandes bara så där går in på en bokhandel och kommer ut med ... ja, en påse. Tung påse.

Vad hände, liksom?

F övr suger jag bigtime på Starcraft, men å andra sidan har jag inte spelat det riktigt så energiskt som AoE ännu.

Time, is on my side, som Rolling Stones sjöng (en låt som också figurerar i 'Fallen' med Denzel Washington och han vad han heter, snubben, från b la 'Oz' och 'Law and Order; SVU'.