Showing posts with label SOMA. Show all posts
Showing posts with label SOMA. Show all posts

Wednesday, January 14, 2009

Reflektioner av Häpnadskvinnan

I och med min kommentar angående tjejerna som spelar spel: det kan ju onekligen tolkas på ett sådant sätt att jag själv inte tror att tjejer spelar. Well, inget kunde vara längre ifrån sanningen. Jag funderar en smula på att använda [ironi]-klamrar när jag är ironisk, men är det inte att vara lite övertydlig?

Sidentrosor rullar vidare, men långsammare nu när jag inte har fritt spelrum att skriva när jag vill. Dessutom har jag andra superhjältar att assistera, nämligen Tove och Anders Gillbring, som förutom att vara grundare och redaktörer för den fantastiska speltidningen Fenix även jobbar med ett annat projekt som är tämligen omfattande.

För den som är intresserad av mer läsning runt ondska så finns det en otrevlig bok att läsa. Malleus maleficarum är nog en av de mest hatiska böcker jag någonsin ögnat igenom. Stackars Sprenger och Kramer. De var verkligen inga lyckliga gossar, med den synen på kvinnor.

Där kanske vi har ett uppslag till ett äventyr. Snövit och de två häxjägarna. Som dessutom är dvärgar. Vad passar bättre som dvärgnamn än Sprenger och Kramer? Det är som Blyger och Trötter fast en aning mer sadistiskt och med en stor dos kvinnofientlighet i grunden.

Ja, jag har startat en blogg till... Det är många bloggar, men det är många ämnen, och förhoppningsvis, inom kort, så kommer jag att kunna flytta hela rasket till devilkitten.se hemsidan. Som jag för övrigt måste pyssla om lite med.

Tid = bristvara = dyrbart

Saturday, January 10, 2009

Elsa vilaar fortfarande

Elsa har hamnat i stasis.

Jag vet inte hur jag skall fortsätta riktigt. Men det löser sig säkert.

Just idag har jag tänkt att jobba lite på jobbjobb och dessutom försöka strukturera Sidentrosor och magiska amuletter lite bättre. Jag skulle behöva läsa, stryka, skriva om, läsa, stryka, skriva om lite. Om inte annat så för att jag inte vill fara med osanningar. Dessutom behöver jag ha lite bättre koll på det där med hypersexualitet i rollspel, OCH icke att förglömma, sociala ramverk och identitet.

Jag har blivit yr i huvudet av alla böcker jag har läst de senaste 2 månaderna. Jag hinner inte med djävulskt beläst. Det ligger minst tio poster som inte är färdigskrivna i den bloggen och väntar på att publiceras. Och det är inte bara feministlitteratur.