Thursday, November 15, 2007

Spiritualismen lever

I en "artikel" i Metro står det idag om en socionom som enligt uppgift åkallat en ande för att få ett beslut om hon skulle hjälpa familjen med familjeterapi. Det känns tryggt att veta att spiritualismen lever... Nu önskar jag att jag kunde se på TV. Kvällens "Insider" verkar ju helt klart sevärt :).

I vilket fall som helst är jag tillbaka på banan. Jag sover på nätterna (TROTS att jag tittade en halvtimme på "Dawn of the Dead"! Fatta! Jag kanske måste utsätta mig för zombies mer än en halvtimme för att det skall få effekt? Eller så berodde det på att filmen stod på, men att jag satt i köket och skrev? Kan vara... bara för att få känslan... Stön, skrik och släpande steg! Faktum är att ljudet är så ruskigt viktigt.) och jag har kommit igång både med hemliga projekt, icke hemliga projekt och skrivande. Nackdelen med hemliga och andra projekt är att jag inte kan slutföra dem själv. Det är alltid bekymmersamt. Zombieprojektet är numera en snabbt uppskissad mindmap på min patetiskt lilla whiteboard (jag behöver en stor whiteboard!) samt en hög med idéer på små vita papperslappar med slarvigt skrivna rubriker. Det SKA fanimej bli något om jag så måste göra som jag alltid gjort. Dra ihop det själv och lägga upp det på hemsidan. Vilket påminner mig om att jag har ett par workshops att sammanställa och lägga upp på webben. Måste rensa det där härket som fan. Skall nog börja om från början med websidan. Helt. Och se till att alla småsiter är klara innan jag börjar på något nytt. Men det skall nog ordna sig.

Jag sade i ett svagt ögonblick ja till att eventuellt ta en post i föreningen bakom Stockholms Spelkonvent, men jag har redan klargjort att en post i konventsledningen är out of the question. Om inte annat kanske jag kan få lite kontakter i Stockholm om jag faktiskt engagerar mig i något. Jag har funderingar på att leta upp Dragon's Lair också. Det var så trevligt att spela igen.

Ännu ett favoritband. Portishead, och min absoluta favoritlåt "Roads". Beth Gibbons röst är som... Skört glas. Fjärilsvingar. Damm i solstrålar. Don't get me wrong, jag är helt kär i hela Portisheads produktion, men "Roads" får mig alltid att rysa.



Jag hade velat lägga in en video av Beck här också, men YouTube tillåter inte att man embeddar dem, så det får bli länkar istället. Jag är lite kluven till Beck. En del grejer han har gjort älskar jag, annat tycker jag är lite... svårtillgängligt. Men "Sea Changes" och "The Information" är helt klart något jag kan lyssna på rakt igenom. Det är inte självklart med resten av hans skivor.

Lost Cause från "Sea Changes"
The Golden Age också från "Sea Changes". The Flaming Lips har gjort en cover på den.

Och Flaming Lips är också bra. Do You Realize?



EDIT:
Och jag fick precis mail om att mitt ex av "Assassins Creed" ligger på Webhallen och väntar på mig! Yay! Snacka om att det blir spela i helgen!

No comments: