Thursday, June 5, 2008

Avalanche ser på Indy

Från Christoffer Sundbergs briljanta hjärna sprang detta uttryck:

Biobesöket räknas som research och kulturellt utbyte.


Vi har - hela företaget - varit på bio idag. På morgonen. Vilket innebär att jag nu sitter här och glor lite uggleartat på min skärm och funderar på hur jag skall kunna inbilla mig att det faktiskt är mitt på dagen och inte mitt i natten.

Men Indy alltså. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull. Tja, vad skall man säga. Det var Indy. Det var over the top. Och det får mig att genast vilja skriva ihop ett snabbt äventyr, så jag får väl erkänna att det var inspirerande också. Så Go Avalanche! Idag är det dessutom dagen före nationaldagen, så snart är det dags att gå hem och ägna sig åt tre dagars ledighet. Förhoppningsvis kommer jag att få lite gjort även då. Närmast till hands ligger en statistikundersökning om rollspel.

Intressant?

No comments: