Tuesday, June 17, 2008

Vart finns förespråkarna?

Eftersom jag är den jag är har jag under aftonen och lite nu på morgonen letat mig blå efter förespråkare för FRA som kommer med väl underbyggda argument för varför FRA skulle vara en bra sak.

Hittills har jag inte hittat särskilt mycket. Anna König-Jerlmyr skriver på Expressen, och Aftonbladet har en debattartikel från diverse moderata ledamöter. Och så finns det såklart Smålandsposten.

Deras argument känns urvattnade och ihåliga jämfört med den flod av information som finns att tillgå för oss som hoppas på ett nej på onsdag. Så var finns ja-sägarna? Var finns all den information som låter regeringen med gott samvete ta det beslut som tillåter en möjlig konstant övervakning av våra digitala liv? På FRAs hemsida? Knappast. Kommentarerna där är snarare av arten "låt oss klappa alla oroliga små svenskar på huvudet". Det är en arrogans utan dess like. "Nu skall vi förklara för dig lilla vän..." utan att egentligen säga något. Jag hatar att bli klappad på huvudet.

Intressant?

Andra bloggare om:
, ,

No comments: