Wednesday, September 3, 2008

Dålig dag

Det har inte ens gått en timme sedan jag vaknade och det är redan en dålig dag. Den började igår faktiskt.

Jag har fått arga mail och just nu orkar jag inte riktigt med arga mail. Jag vet inte hur jag skall lösa situationen så jag har bett om hjälp, men tills det är uppklarat kommer jag att gå runt med ont i magen. Det är en massa andra grejer till anmälningen av SSK som måste klaras ut också. Det kan jag också ha ont i magen för.

(/me går runt med ont i magen.)

En av två artiklar skrivna och klara och ivägskickade till Fenix. Recension till Hunter och Rites of Spring kommer att bli klara idag, och Golemen... *huvudvärk*... golemen blir inget bra alls.

Utöver det är det Fata Morganakonferensen som gäller och jag behöver verkligen, verkligen ta tag i den. Ibland önskar jag att det fanns tre av mig. Eller tolv kanske. Med motivation.

Min for huvudstupa rätt ner genom golvet igår när jag kom hem och läste att jag ägnade mig åt kränkande beteende. FRA-debatten är jättebra, men den diskussion om vad som är kränkande, vad som är integritetsfrämjande och vad som behövs åtgärdas i vårt samhälle är jag rädd har gått lite för långt. Att genom aktivt beteende inskränka någons rättigheter är en kränkning. Att anmäla sig till ett spelkonvent - frivilligt - känns för mig inte som ett lika stort problem. Uppenbarligen är det det för vissa, och den oron måste vi som konvent ta tag i. Men hur bemöter man en sådan oro, utan att låta som Sten Tolgfors?

Intressant?

Andra bloggare om:
, , ,

EDIT: Jag får uppdatera något. Min mage har givit upp fullständigt och har knutit ihop sig till en hård liten boll som inte vill slappna av. Jag har långt gångna tankar på att ta mig hem och krypa ner i sängen bredvid snusmumriken och inte komma fram förrän det är vår igen.

Hörde vi ett *snap, crackle, crackle* där kanske?

No comments: