Tuesday, January 22, 2008

Iron & Wine

Ikväll skall jag gå på Södra Teatern och se Iron & Wine, aka Sam Beam.

Här är en av favoriterna från "The Shepherd's Dog"

Boy With a Coin


En annan favorit, som jag tyvärr inte hittar något mer än texten till, är "Evening on the Ground".

hey man
evening on the ground
and there is no one else around
so you will
blame me

blame me for the rocks and baby bones
and broken lock on our
garden

garden wall of eden
full of spiderbites and all your lovers
we were

we were born to fuck each other
one way or another

but I'll only lie
down by the waterside at night

hey man
tiny baby tears
I will collect a million years
and you can
blame me

blame me, I will wear it
in the empty hollow part of my
garden

garden wall of eden in the clamour
as they raise the curtain
you will

you will never make me
learn to lay beneath the mountain

'cause I'll only lie
down by the waterside at night


Så aftonen kommer att spenderas tämligen angenämt, hoppas jag. Bättre än dagen har spenderats hittills i alla fall. Inget att göra... Hur kul är det på en skala? Skittrist.

4 comments:

Sushi said...

Måste säga att de lät riktigt bra faktiskt! Har inte hört något av dem förut (jag har iaf inte varit medveten om det).

devilkitten said...

Mmm... Iron & Wine är riktigt bra, en av mina favoriter i playlisten. Se om du kan hitta "Woman King". Stark låt.

Unknown said...

Åh, så avundsjuk. Jag hade lätt gått om jag inte varit ute på tjänsteresa. :-/

devilkitten said...

Konserten var tyvärr inte bäst. Men det var ett par låtar som gjorde det nästan värt att sitta uppe halva natten och åka pendeltåg :)