Thursday, January 10, 2008

Fler hjältar på DN

Ibland känner jag mig inte alls så mossig och fastvuxen i mina principer som jag kanske borde, eller i alla fall borde med dagens mått mätt. I den här "tänk bara på dig själv, skit i andra och ta vad du vill ha" attityden som råder, menar jag.

Fredrik Strage har bett om ursäkt för ett filmbetyg han givit Arn och därtill gett pengarna tillbaka till folk som sett filmen. Suveränt jobbat hr. Strage. Nu är det inte bara Jonas Thente som tillhör hjälteskaran på DN. Däri räknas från och med idag hr. Strage också.

Vilket får mig att nagelfara mina egna recensioner i den lite smalare tidningen Fenix. Och nöjt pusta ut. Det enda jag kan hitta som gnager på mitt samvete är Tannhäuser, men av helt andra skäl. Det fick lite för lågt betyg i tidningen.

Det nästkommande numret ger jag Battlestar Galactica-rollspelet en omgång, Bortom får sitt och Tabula Rasa är grundligen genomgånget, med pliktkänsla och rättvisa glasögon. Glasögon var det i alla fall. Mina läsglasögon som jag önskar att jag hade nu eftersom huvudet värker av att glo på datorskärmen. Kanske beror mer på bakterierna, dock.

5 comments:

Henrik said...

Jag måste säga att jag nu blir olidligt nyfiken på att läsa din recension av Bortom. Jag har ju också en Mindless Games-recension i mitt förflutna...

devilkitten said...

Den blev rätt snäll faktiskt. Det enda gnället jag hade var att den var en smula tunn, den stackars boken. Och att det såg förjävligt ut.

Henrik said...

Såg det förjävligt ut, tocken surpris...

Geekporr said...

Tannhäuser: Jag funderar på att köpa det. Idag. Ska jag? Är reglerna helt uppåt väggarna? Det ser ju fantastiskt ut. Råd mig.

devilkitten said...

Reglerna är tyvärr helt uppåt väggarna, men med mycket tålamod och en anteckningsbok så... Det ÄR snyggt, men det har sina baksidor. OCh det är snabbspelat. Och lockar till mer spelande.