Sunday, June 10, 2007

Balkong!

Grattis i efterskott kära moder. Jag hade tänkt blogga den 7:e, men jag missade det.

Johan har varit här idag och igår för att prata och umgås lite. Igår började vi dagen med att gå på Pirates of the Caribbean 3 - At World's End, som var underhållande, men inte så mycket mer. Och eftersom vi redan var i Kungens Kurva erbjöd sig Johan att köra prylar från IKEA, så nu har jag ett balkongbord och två stolar. Det hela gick på OTROLIGA 199:-.

Det har varit en bra helg, trots mitt pysselbehov. Och nu har jag tack vare Johans generositet även lyckats starta en mindre balkongodling igen. Vi åkte till Plantaget idag och köpte kryddväxter, tomater och en solros! Himla fint blev det till slut på den förut helt övergivna och ganska sunkiga balkongen. Synd bara att man enbart kan vistas där ute på kvällar och morgnar innan barnen börjar tjuta och vråla och efter att solen har gått runt hörnet på huset.

Ikväll skall jag testa att sitta ute och skriva lite till ljuset av värmeljus. Idén dök också upp om en mediumagent som bokar döda artister. Får se om det går att göra något vettigt av det. Men idag blir det att jobba vidare på lite olika projekt jag har. Jag bara hoppas att jag har nog med energi för det. Lär inte kunna göra något på jobbet på måndag, eftersom jag har blivit indragen på ett annat projekt som måste göras innan jag sticker från Terraplay. Annars har det ju varit lite si och så med arbetsbelastningen.

Näe, projekten väntar.

No comments: