Tuesday, June 26, 2007

Mer! Bättre! Större!

Just nu måste jag tänka stort. STORT! Alltså, jag menar Pirates of the Caribbean-stort. Enormt. Gigantiskt. Humungöst Gigantoflaxt. Se, det finns inte ens ord för hur stort jag måste tänka. Därför skall jag ta tre steg in i mitt sovrum, plocka upp en Dorothy Sayers bok och drömma mig bort i intigheten tills dess att jag har glömt att jag måste tänka stort och gör det utan att vara ombedd. Jag bara hoppas att jag inte somnar ikväll igen utan att borsta tänderna. Vaknade vid tvåtiden inatt och kände mig ovanligt luddig i truten. Tur att man har både eltandborste och munvatten, samt tandtråd och tandpetare. Allt behövdes inatt... Nåväl. Drömma kan man ju :)

Nu skall det bli läsa av. Nästa vecka är det förhoppnignsvis semester. Annars blir det det den 9:e Juli och tre veckor framåt. Jag skall njuta av både ensamheten, ledigheten och friheten.

No comments: