Wednesday, June 6, 2007

Linneinspiration

Det har väl knappast undgått någon att Carl von Linné fyller 300 i år. Och om det har undgått er, skäms! Han är Sveriges största vetenskapsexport och hans arbete används än idag inom biologin.

I vilket fall som helst gjorde jag ett armband igår och idag som jag har valt att kalla Linné. Jag kom på att mina försök med elastisk tråd dessutom kunde undvikas i massiva pärlarmband. Jag använder tryckknappar istället. Mycket mer praktiskt och faktiskt vare sig obekvämt eller fult. Man kan undra varför det tog sådan tid att komma på det, men så är det ibland. De enklaste idéerna tar längst tid att kläcka. Nu skall jag genast sätta idén i omsättning och kommer att lägga upp mateial på hemsidan så fort jag hinner. Jag har redan kodat det mesta. Och när jag säger kodat så handlar det om att byta ut namn på en jpg. Fast det är många bilder.

Nåväl, här är Linné.

No comments: