Sunday, June 3, 2007

Söndagsblues

Fredagen gick bra, det var många trevliga människor på konferensen, men eftersom jag inte hade fått reda exakt vad det gick ut på så hade jag ingen möjlighet att stanna längre än till fem ungefär. Men jag lärde mig en hel del om hur företaget fungerar och att det (hick!) går med vinst! Fantastiskt.

Många spännande projekt är det på tapeten också, även om det är ett "grabbigt" företag. Det märktes inte minst på hur kommetarer tas emot av kvinnor. Speciellt kvinnor som inte har börjat jobba där än. Jag bara hoppas att det var ett utslag av att jag är ny och inte av att jag var kvinna, annars kan det bli rätt kämpigt att jobba där.

I vilket fall som helst så är mitt nya register klart och det känns skönt att ha städat upp ibland alla pärlor och allt skräp. Problemet nu blir väl att få koll på vilka pärlor som är vilka, men jag funderar på att lägga upp en websida med allt på. Det funkar nämligen inte att ha ett excelark på 40 - 50 MB. Det kommer upp nya smycken på hemsidan snart också. Jag skall bara tumnagla dem och skriva in dem. Lär väl ta stora delar av dagen misstänker jag, men det skall bli skönt att få det gjort.

Funderar på att ge mig ut i morgonsolen och cykla till Alby och handla. Ica lär vara öppet eller på väg att öppna snart och det tar ca 30 minuter att cykla.

Lite smakprov på vad som komma skall på hemsidan kanske?





No comments: