Wednesday, January 7, 2009

Att skotta snö 02:37

Jag vaknade från en underlig dröm av att det skottades snö utanför mitt fönster 02:37

Drömmen bestod i att jag blev inlåst i en batyskaf, efter att ha försökt baka bröd i en vattendriven bakmaskin som stod mitt i en flod. Bakmaskinen var för övrigt K-märkt.

Sedan blev jag som sagt var instängd av en fanatisk Star Wars Galaxies spelare i en batyskaf med orden "det finns inget annat att göra här, så det är bäst du spelar". Poängen var att jag hade sagt åt den gamla tanten (det var en gammal tant) att jag inte tyckte om SWG sedan de bytte ut hela klabbet mot EQ2-motorn.

Jag fick alltså spela SWG instängd i en batyskaf. Det började med att jag sprang längs en väg på väg mot en stad, men det såg mer ut som Second Life än SWG. Jag hade trasiga vingar och började flyga, men då blev jag PvPad av någon avundsjuk typ som tyckte att jag inte skulle ha vingar. Han tog dem ifrån mig helt enkelt. Sedan gick avataren igenom en mängd olika utseenden medan jag diskuterade ett uppdrag med en fiskmänniska, som trodde att hans flickvän eller partner eller vad det nu var hade varit otrogen mot honom. Jag tänkte kasta honom i poolen, men där fanns det delfiner och vithajar, så det blev inget av med det.

Jag tror inte min hjärna mår bra av att bli väckt av skottande personer från markkontoret klockan 02:37 natten till en onsdag. Det verkar som om den har mycket fientlighet kvar att reda ut mot den stora remaken av SWG. Fortfarande. Skottandet pågick för övrigt i minst 15 minuter, så gissa om jag sov särskilt bra inatt?

No comments: