Wednesday, January 14, 2009

Min enda kommentar på Marklund-debaclet

Monica Antonsson - som jag aldrig hört talas om innan hon släppte "Sanningen om Gömda" - borde skaffa sig ett liv istället för att leecha på Liza Marklund.

I mina ögon är det långt värre att hänga ut någon med skyddad identitet än att skriva en dokumentärroman. Mycket kan man säga om Marklunds skrifter (och många har gjort det under den här debatten) men att det är något annat än en skönlitterär beskrivning har aldrig föresvävat mig, vare sig nu eller då jag läste den i första pocketutgåvan av Piratförlaget.

Det här är en debatt som förmodligen har sin upprinnelse i att Marklund tyckte att fildelning av upphovsrättsskyddat material var fel. Tänk vad skönt för bloggosfären att kunna ge sig på henne av ett helt annat skäl. Dissa Marklund, dissa Marklund! Hon tycker fildelning är fel. OCH hon tjänar pengar!

Jävla högstadiementalitet.

Intressant?... för högstadieelever kanske.

Andra bloggare om:
, ,

No comments: