Wednesday, April 8, 2009

Guldkorn

Jag har som sagt börjat rensa bland mina negativ. Inte visste jag att jag hade över hundra rullar film som skulle scannas... Men nu har jag drygt 40 rullar kvar, med 35 neg i varje. Det blir en del. Men jag har hittat ett par guldkorn som jag tänkte dela med mig av, eftersom... tja, jag har inte skrivit här på ett tag och det jag har skrivit har varit så där lagom marginellt intressant. Inte för att det här är MER intressant, men det är finare att titta på än upptagningar om vår buggiga moralkod. Kanske.

Först ut är en av mina favorittennfigurer. Min Eldar Farseer som blev så färgglad och fin. Min enda ånger i det här är att jag inte kan hitta några bilder på den ENORMA borg jag byggde som terräng och som syns lite i bakgrunden. Den hade allt. Stora fönster med aluminium-mesh. Små blyglasfönster gjorda av glasmosaik... Mossa på väggarna... Nåja.



Den andra bilden är en liten gjuten silverdrake med massor av oxideringsmedel på sig. Men bilden blev fin i alla fall. Den här gjorde jag någon gång på tidigt 90-tal när jag gick på Hellidens Folkhögskola.



Visst är den söt? Det finns så mycket mer som jag hittar i mina gömmor så det är inte sant. Den lilla draken är för övrigt till salu. Jag vet inte vad jag skall göra med den, så är det någon som är intresserad är det bara att hojta. Kan tänka mig att det är ungefär 200 kr material i den om man räknar med vaxet den skulpterades i och silvret som den är gjuten i. Kanske en 250 - 300 spänn vore lagom? Apropå det så hittade jag dessutom en hel hög silversmycken i en påse som jag (nästan) hade glömt att jag hade. Det här är ett samarbete mellan mig och Bea Szenfeldt som gick på skolan samtidigt som jag gick där. Hon gjorde söta kattbilder och jag ville göra om dem till smycken.



Visst är den charmig? Den passar jättebra på exempelvis ett sidenband och att användas som choker, för på baksidan sitter två byglar som är avpassade efter ett 1,5 cm brett sammetsband.

Åter till verkligheten. Nu i Påsk blir det mycket jobb med hemsidan.

Intressant?

Andra bloggare om:
, , ,

No comments: