Saturday, April 7, 2007

GothCon och konventströtthet

Jag har varit en trogen konventsbesökare sedan 1994 - 95. Jag har gått på SydCon, GothCon, HalmiCon, BSK, Uppcon... kort sagt alla svenska konvent som har kunnat erbjuda något i form av spelande. Jag har spellett på otaliga utav dessa konvent, lett folk genom äventyr efter äventyr, och nu är jag trött på det.

Jag har fått nog av konvent.

Förvisso kan jag fortfarande känna en viss glädje över att arrangera tillställningar för besökare, men det är inte riktigt samma sak. Jag förstår inte att folk inte blir trötta på att åka på GothCon när spelledarbristen alltid är akut, när man aldrig får plats att sova eller tvingas äta skräpmat ett helt konvent.

I vilket fall som helst så inträffade tre trevliga ting igår. Ett var att jag fick spendera en massa tid med Tove och prata med henne. Två var att jag fick spendera massa tid med Brodin och prata med honom och tre var att jag satt och babbladde med Jim ett bra tag också. Så det jag får ut främst är knappast en spelglädje utan snarare en massa prat. Jag har inte kommit någonstans med Europa, men jag hoppas att kunna skriva lite idag. Nu skall vi snart äta frukost och så är det dags att bege sig till GothCon för auktionsinlämningen. Jag är ju Steff Auktion i år. Utan egen inverkan. Det var Johan som ordnade allt det där. GothConStaben tror nämligen att Johan talar för mig också, och bryr sig inte om att prata med mig.

No comments: