Thursday, April 12, 2007

Inga utnämningar...

... idag, så idag går jag bland människor som en vanlig ocool person, utan någon lista att backa upp mig med. Jag blir mobbad på jobbet för det där. Ett hett tips om ni inte vill bli utsatt för drygheter är med andra ord att inte bli utnämnda till någon lista.

Jag hittade ett jobb på TAT som jag sökte till. TAT är mina gamla arbetskamrater från way back. Picofuntiden. De finns i Malmö. Vi får se vad det ger. Om inte annat så får jag förhoppningsvis åka dit på intervju och krama alla mina gamla hoodies. Inte för att jag tror att jag får jobbet, men man vet ju aldrig. Jag ligger ju på topp tio!

Jag skall söka vidare så gott jag kan.

Dagen har faktiskt varit milt intressant. Jag har haft lite att göra för första gången på ganska länge, och det känns skönt att behöva tänka igen. Det är helt hopplöst att sitta och rulla tummarna på arbetstid. Man blir så slö i hela huvudet.

Jag har fortsatt på mitt koncept med amasoner, som finns att läsa om på min andra blogg, den engelska varianten. Jag har också pratat lite mer med min hjärntrust om amasonlegenderna. Framförallt den som handlar om att amasonerna skar av sig sitt högra bröst för att kunna avfyra en båge. Jag tror snarare att det är en manlig konstruktion. Det var säkert någon snubbe som satt hemma på sin kammare och tänkte att "hum, alltså brösten måste ju komma ivägen för bågsträngen... Då måste de ju ha skurit av sig brösten för att kunna bli så bra på pil å båge, eller hur?" Att offra sin kvinnlighet för att göra något manligt med andra ord. Jag tror inte det. För att inte tala om infektionsrisken eller risken att förblöda så tror jag att en sådan initieringsrit enbart tjänade för att reducera den kvinnliga kraften. Så är det. Och om jag är feminist för att jag säger det, så so be it. Men allt baseras ju på myter.

Nu skall jag försöka sova igen. Jag har lyckats nästan hela veckan. Jag har druckit varm mjölk innan jag har lagt mig. Kanske är det som ser till att jag somnar. Man vet aldrig.

No comments: