Tuesday, April 10, 2007

Uppdatering på Påsken och en skön måndag...

Lördagen gick i stort sett till att sköta GothCons stora auktion. I år var det dessutom med välgörenhetsobjekt, av vilka jag köpte tre stycken. Det var riktigt dålig uppslutning runt välgörenheten. Men det kanske berodde på att objekten var lite halvdanna.

I vilket fall köpte jag som sagt en serie, Warlock, en annan serie, Kwaïdan och en Tyrant, en plush beholder.



Visst är den vacke... sö... hmm... Visst är den ögonfager?

jag köpte även ett äventyr till Space 1889, som är ett steampunkspel. men det var bara på auktionen. Shoppingivern infattade även de två svenska rollspelen Noir och Saga, Transhuman Space och brädspelen Betrayal at House on the Hill och Dungeon Twister. Så går det när man känner hela butiksstaben på GothCon. Måste ju köpa något hos någon...

Utöver det blev det även en ny expansion till Gloom - Unwelcome Guests. Fantastiskt! Jag skall recensera den till Fenix senare, men just nu skall jag bara njuta av de underhållande korten.

Jag blev även mutad med Draim och något slags figurspel. Ingen aning om vad det är, men man kan ju alltid lägga det någonstans och hoppas att det skall bli värt pengar.

Jag hade tänkt sälja lite grejer på auktionen, men jag är ganska glad att jag lät bli. Skall sälja det på Tradera istället. Det är en massa spel och kort överallt hemma nu, måste rensa ur lite.

Söndagen spenderades mest med att spela rollspel. Det var Bröderna Sturshs Cirkus som blev invaderad av diverse onämnbara ting. Jag spelade Ivan med björnpälsen, Kamrer Karlsson och en clown. Inte jättespännande, och inte helt tråkigt heller. Jag vet att mina compadres uppskattade äventyret i vilket fall.

No comments: