Tuesday, April 15, 2008

Att göra rätt när man gjort fel

Med anledning av att jag har läst "Det var inte mitt fel!" av Ann Heberlein (recension finns här), så har jag också fått mig en omgång "du skall vara ärlig och leva med dig själv."

Här är en person som har ljugit i tingsrätten
. Som nu talar sanning i Hovrätten. Han kan få kännbara straff, men ändå berättar han att han har gjort fel. Det är jävligt starkt gjort. Bra gjort. Visst, han valde att ljuga i första hand. Kanske insåg han inte hurdan cirkus det skulle bli, men istället för att hålla fast vid lögnen, vid det valet han gjorde, så väljer han nu att betala priset för sitt val. Och den här gången tycker jag att han väljer rätt.

Mycket val i de meningarna.

Han säger också:
- Jag är återigen väldigt ledsen för vad jag gjorde. Jag vet att jag klantade till det och gjorde bort mig. Jag är hemskt ledsen, men jag vill att ni grabbar också ska tänka på det, jag levde en lögn i ett halvår, jag vet att det inte var meningen att ni dödade Riccardo, men ni får stå för det ni gjorde och jag hoppas att ni gör det.


Stark ung man. Han kommer definitivt att lära sig en läxa i och med det här. Förhoppningsvis lär han även andra att alla handlingar har konsekvenser.

Intressant?

Andra bloggares om:
, ,

No comments: