Wednesday, April 9, 2008

Inspirationssvacka

Jag har inte skrivit några nya artiklar eller något på hur lång tid som helst. Jag tror jag har tappat sugen lite. Tror jag bestämt. Eller så är det snusmumriken som med sin ondskefulla charm distraherar mig från det som är viktigt - JOBBA!

Jag sitter här med testkits i alla upptänkliga färger och former och tänker: "bleh!"

På skärmen är Rico frusen i ett fallskärmshopp.

Kaffet smakar... tja, kaffe, naturligtvis, men det har en bismak av något annat, lite odefinierat. Som en oljig eftersläntrare. Tomt. Fadd desperation, smakar det. Jag glömde min strömkabel till laptopen. Frågan är om jag skall åka hem och hämta den eller ej. Jag skulle vilja ha mina sneakers också. Orkar jag det? Jag har mängder att göra, men ingen energi för tillfället. Idag blir en förlorad dag. Jag orkar helt enkelt inte koncentrera mig på det jag bör göra. Träningsvärken tar inte udden av min letargi. Snarare tvärtom. Istället sitter jag här och har lite småont överallt. Jag behöver nog semester, tror jag? Kanske? Eller så är det så att jag behöver energi? Jag vet inte.

Tänk om man skulle ta en promenad till Åhléns? För en gångs skull? En långpromenad på lunchen? Hmm... Min obeslutsamhet är lite besvärlig. Jag tror att hela jag är lite besvärlig idag. Hade jag haft mitt kreditkort hade det blivit farligt. Shopping... Mmmm... Men istället är jag på en strikt budget under dagen och morgondagen. Jag har nämligen glömt dosan hemma också. Så går det när man skyndsamt försöker plocka ihop sig med åskådare. Jag blir stressad av andra människor.

No comments: