Sunday, May 13, 2007

Att packa för det värsta

Jag skall åka till Malmö på måndag eftermiddag och på tisdag och onsdag frekventera Nordic Game Conference. Det är på Terraplays bekostnad, men jag hade mycket väl kunnat tänka mig att betala besöket själv. Jag är nämligen helt övertygad om att det är nödvändigt för mig att komma bort och besöka lite roliga platser med jämna mellanrum. Jag skall försöka träffa både Roger och Lova när jag väl är där, förhoppningsvis samtidigt, men annars får jag ta dem en och en.

Jag lär träffa en hel del människor jag känner där också. Alessandro, Babsi, Lev och Sampo är talare, så de kommer att vara där. Jag skall gå på deras föredrag, men jag tänker inte spela fangirl. Jag känner mig lite obehaglig till mods av någon anledning. Men det går väl över. Jag packar helt enkelt för det värsta. Idag hade jag tänkt skriva klart Frankrike, men Frankrike kräver lite böcker som jag inte har. Men mina "gamla" böcker som jag beställde för många herrans månader sedan visar sig ha lite matnyttigt i sig. Framför allt boken om 1700-talets vetenskapliga upptäckter.

Jag har precis yogat i en timme och det har lättat min axel lite. Jag har ont i magen också, men det är av nerver tror jag. Avalanche, Terraplay, Nordic Game... För mycket som händer på för kort tid. Vi får väl se imorgon. Nu skall jag skriva lite mer och sedan är det dags att sova. Solen lyser fortfarande, så det kan bli svårt men jag skall göra mitt bästa. Arbetskamraterna har nog rätt. Jag behöver en gardin i sovrummet. Och så såg jag på Shaun of the Dead idag också, så det finns risk att det blir hypnogoga hallucinationer för hela slanten. Men jag hade ett behov av zombies.

Och jag hade ett behov av bitchiga prylar så jag besökte Anne Taintor. Det borde alla göra då och då.
http://www.annetaintor.com/

No comments: