Sunday, May 20, 2007

Tillbaka på tåget

Jag sitter på tåget och skriver ett treatment på World of Darkness och kan inte komma på hur jag skall lösa questsystemet. Givet är i vilket fall att de nuvarande varianterna på MMOer är dödstråkiga. Om jag kan komma på ett system som tar i beaktande både hur man kan göra quester som är intressanta OCH låta spelarna komma på sina egna quester, så vore det guld. Men frågan är hur man skall kunna låta spelarna bygga sina egna situationer, sina egna liv?

Det är kämpigt att dra sig fram genom det här arbetsprovet. Det är mycket som hänger på det. Eller kanske inte, jag förväntar mig inte att få jobbet. Jag förväntar mig inte heller att få åka till Island på arbetsintervju, men båda grejerna hade varit roliga.

Utöver det här är jag helt slut i huvudet. Jag har kämpat som en gnu med förkylning i kroppen och har gjort så mycket den här veckan att jag knappt vet vad jag heter längre. Så mycket... Jag behöver en veckas semester och en stor säng att sova i under den veckan. Det är inte som att jag sitter på häcken och aldrig gör något... Blä.

No comments: