Tuesday, May 15, 2007

Mig kan man inte lita på!

Så läs för Guds skull inte min blogg...

Jag har rört upp en storm i ett vattenglas och fått bekräftat min teori att människor har en tendens att läsa in sinistra meningar i oskyldiga formuleringar. Det är på grund av detta som jag alltid försöker uttrycka mig precist, exakt och med väldefinierade ord. Tyvärr är det precist, exakt och väldefinierat enbart enligt min egen ordbok. Andra människor har en tendens att läsa in andra definitioner i mina formuleringar, vilket i och för sig kanske inte är så farligt, men kan leda till intressanta situationer.

Den här gången är det en utgivare av spel som inte litar på min integritet eftersom jag har "låtit mig påverkas" av min redaktör. Det stämmer inte särskilt väl med verkligheten. Och min redaktör är högst medveten om att jag inte låter mig trampas på. Nåväl. Det lär väl inte dröja länge innan jag måste lägga ner den här bloggen på grund av att jag är för frispråkig. Vilket i sig skulle vara lustigt eftersom jag anklagades för att inte stå för mina åsikter.

Utanför hör jag Malmö vakna, ljud som jag har saknat länge. Jag känner ett behov av att trampa omkring i den här staden om morgonen. Det är här jag hör hemma och här jag vill bo, inte i Stockholm eller Göteborg. Malmö i mitt hjärta, konstigt nog. Men det är ju här jag har bott längst i mitt liv på egen hand, så det kanske inte är så konstigt.

Jag skall ringa Nina idag, eller maila henne nu på morgonen om Avalanchegrejen. Hoppas att jag får ett svar så jag kan lägga det till handlingarna. Positivt eller negativt har inte så stor betydelse. Får inte glömma visitkorten heller. Och så skall jag köpa lite Brämhults till frukost. Jag har så ont i halsen att jag inte vill äta fast föda just nu.

Näe, nu skall jag och mina opålitliga åsikter lägga ner bloggandet för dagen. Eller åtminstone stunden. Återkommer i eftermiddag med en spännande redovisning av vad som skett på dagens konferens.

No comments: