Thursday, May 24, 2007

Grattis i efterskott!

Jag har glömt gratta en hel hög med människor. Min syster och Carl von Linné. Det underhållande, eller kanske ganska tragiska, i sammanhanget är att jag kommer ihåg när Carl von Linné föddes (igår) men inte min systers födelsedag... Humhum... Det kanske är dags att skaffa en extern hjärna för sådana tillställningar?

Det viktigaste för min del är kanske inte att komma ihåg enbart födelsedagar och fira dem, utan att komma ihåg att muntra upp folk även när det INTE är något särskilt på gång. Det är för min del mycket roligare att överraska någon med en present när de minst av allt förväntar sig det istället för när de faktiskt kommer att få något av hela tjocka släkten.

jag sitter på jobbet idag och längtar bort lite. Jag har inte så mycket att pyssla med, men jag gör mitt bästa för att göra det som behövs. Och jag skall försöka gå igenom den ackumulerade högen med mail också. Jag är så orkeslös bara. Allt är så slappt... Nåväl, det blir bättre med energi nästa vecka hoppas jag. Och semester... Måste ha semester... Minst två veckor, helst fler.

No comments: