Tuesday, May 8, 2007

Köksbordet till kudde

Jag satt och skrev på Europa igår och somnade på köksbordet i en timme ungefär. Jag vaknade av telefonen, men det var bara en telemarketer. Sedan pratade jag med syrran på MSN ett tag.

Paris visar sig vara ett riktigt snuskhål när man gräver i det. Massgravar utanför sjukhus som blir så överfulla med kroppar att kropparna tränger upp genom marken när de svullnar upp av förruttnelse, slakthus som låter blodet rinna rätt ut på gatan... Äckligt värre.

Och allra bäst är Moores ansvarige utgivares kommentar angående ett avtal som brutits av tidningen: "Och jag tycker att det är orättvist att jag ska stå till svars för något som tidningen gjort utan min vetskap."

Med risk för att låta fjortis, men hallå!? Det är ju faktiskt det ansvarig utgivare innebär... Att ansvara för innehållet i tidningen. Skärp dig, killen. Eller se till att ta det ansvar du har fått och inte bara glassa runt och beordra folk.

Nu skall jag bygga ett interface och imorgon kl 14.00 skall jag till Avalanche på arbetsintervju. Jag hoppas på det jobbet. Jag är less på Terraplay, och på alla lösa trådar runt mig. Jag behöver en nystart. På alla plan.

Nästa vecka blir en hektisk period av konferenser och födelsedagsfester. Och jag kommer att bo på Elite i Malmö. Skall bli skönt att komma bort lite. Jag kanske till och med kan skriva lite på Europa när jag är borta. Och på fredag åker jag till Mariestad för att fira pappas 75-årsdag. Det kostar mig mycket pengar, så det blir ingen fin present direkt. Jag kanske kan bygga något åt honom istället.

No comments: