Wednesday, March 26, 2008

Halsfluss IV

Det här är förmodligen femte gången på kort tid som jag har halsfluss.

Jag älskar mina halsmandlar. Inte.

En känsla av total värdelöshet (?) har sänkt sig över min sjuka kropp och jag längtar efter att få en mening med livet igen. Under tiden försöker snusmumriken muntra upp mig, men jag är rädd att mumriken enbart får en armfull av *bleh* när jag pratar.

Så för att göra mig lite användbar tänker jag lista hela listan med äventyr jag har skrivit för konvent och annat och under påsken lagt upp på min hemsida. Min "nya" hemsida, som bara är ny till namnet och på min burk härhemma än så länge, men som snart kommer att uppdateras även live. Tills dess kan hugade äventyrare hitta en radda äventyr (!) i spalten till höger (PDF-format) samt listade i den här rackarns blogposten:

Nexus (7.75 MB)- första äventyret jag skrev för konvent. Handlar om monster under ytan.
Daedalus Encounter (3.46 MB) - Star Trek TNG-äventyr med mycket Philadelphia Experiment-känsla för er som känner till det.
Brödraskapet - Trinity (det absolut bästa rollspel White Wolf någonsin givit ut. Och slutat ge ut. Numera är det D20 (*bleh*)) med psioner, "guns don't kill psions, I do" och en massa hat.
Interference (1.97 MB) - kult och världens undergång. Baal Reshef i all sin ståtlighet parad med medicinska experiment och biologisk krigsföring.
Samhain (28.38 MB) - Romantik och sagor, ett äkta fantasyscenario skrivet tillsammans med Bea Düring
X. Hartford Wales & Partners (6.90 MB) - Bågexorcister stöter på den äkta varan. Och upptäcker till sin förvåning att även de är äkta vara.
Dockmakarna (515 KB) - Officiellt äventyr till Götterdämmerung SSK 2005 (första och sista från den här pennan misstänker jag)
Le Rite Sacré (520 KB) - Götterdämmerung, hemliga ritualer, 1700-tal och en gravid kvinna. Ett äventyr att fördriva mina egna demoner med.
Kapten Katastrofs Kollisioner - ett äventyr jag skrev till Supergänget för en rollspelsdag på Lidingö bibliotek.

Det är allt jag har lyckats skrapa ihop än så länge. Men jag har många idéer och många halvfärdiga projekt liggande, som jag förmodligen kommer att försöka publicera, mest beroende på att jag känner mig lite värdelös just nu. Måste producera! Mitt liv, mitt liv... är ingenting utan arbete.

Tragiskt när man inser det. Men så är det.

3 comments:

Salle said...

En stor KRAAAM till vår sjuka lilla flicka.

devilkitten said...

Lilla flicka! Hurruduru!

Tack :)

sara kmp said...

vad får du mot halsflussen? jag hade en period där jag fick flera halsfluss på rad - efter fjärde på Kort tid fick jag nå dunder antibiotika och har inte haft det igen efter det!

Krya på dig!