Monday, March 10, 2008

Måndagskoma?

Helgen har bjudit på en hel del intressanta och trevliga företeelser. Bland annat inleddes den på fredagen med en sushimiddag med Dolk och Raab, Hans Majestäts Änglar, som är lika bra på att reta mig i verkligheten som de är i Pirates of the Burning Seas. Nåväl. De försöker i alla fall.

När jag kom hem låg ett långt och underbart vanligt brev på dörrmattan. Det var min älskade vän Lova som skrev, så nu skall här svaras rejält. Brevpapper finnes! Allt som saknas är ett frimärke och lite tid. Resterna av fredagen gick åt att läsa klart CthulhuTech och börja på en recension av det.

Lördag förmiddag städade jag . och sov. Slocknade vid 12-tiden och vaknade inte förrän min brädspelsförsökskanin, Snusmumriken, dök upp med glatt humör och lagade middag åt mig (jag kan inte laga mat...) och spelade Neuroshima Hex! med mig. Jag måste verkligen rekommendera det här spelet! Läs recensionen i Fenix, köp det och spela. Det är perfekt för två spelare, men man kan vara så många som fyra. Klockrent! Härlig spelmekanik! Överraskande enkelt! Tjusigt kort sagt! Jag är lycklig som valde det att recensera med tanke på hur CthulhuTech föll ut.

Söndag förmiddag förde med sig Burning Crusade-expansionen till World of Warcraft-brädspelet och jag inser nu att jag har alldeles för mycket spel och böcker överallt. Jag måste rensa, hur hemskt det än känns. Eller så får jag köpa en ny bokhylla. Det senare lockar mer, men jag får problem med placeringen tror jag. Funderar på en stor Magiker till (bokhyllan från IKEA - inte ens jag kan hyra in ockulta konstnärer av det slaget). Det borde täcka mitt behov av utrymme i i alla fall... tre - fyra veckor? Och en ny DVD-hylla... Shit vad skräp jag har hemma... Nåväl, det ger mig i alla fall utrymme att sortera saker, favoritsysselsättningen!

To-do listan som blivit grymt eftersatt av randiga skäl och rutiga orsaker:

  • Voodoo

  • Hästar

  • Konventsskribenterna

  • SSK-material

  • Min hemsida

  • Sveroks forum

  • PotBS

  • Götterdämmerung



Listan växer, men förhoppningsvis är tre av de där posterna ganska små.

Och jag MÅSTE spela StarCraft-brädspelet jag köpte i fredags. Jag ÄLSKAR FantasyFlights fantastiska små plastfigurer och pluppar! Vill man göra mig lycklig så spenderar man inte 500 spänn på choklad, blommor och middag åt mig. Vill man göra mig lycklig köper man ett brädspel eller rollspel åt mig. Som man sedemera måste vara beredd på att spela. Ofta. Det är ingen idé att neka - jag ÄR en gamer och kommer alltid att vara en gamer, tills den dag jag trillar av pinn.

Oh! Och för er som väntar på kvinnosynen i rollspel kan jag tillägga att den blir lite mer omfattande än vad jag tänkt mig. Jag har nämligen fått hjälp av Klokboken - en vis man på många sätt, och dessutom blivande genusvetare - med lite frågeställningar. Och det var ju bra, men som sagt... lite mer omfattande.

No comments: