Sunday, June 8, 2008

To the rescue!

Igår spenderade min snusmumrik en del tid i sängen. Mer tid I sängen än UR sängen faktiskt. Han sov i 23 timmar. På raken. Däremellan erh... tillbad han porslinsguden, ety mitt älskade pucko bestämde sig för att en öl och en cola räckte i värmen.

Han drabbades alltså av överhettning.

Idag är han bra. Och i fredags lyckades jag ta ett par riktigt bra, helt improviserade foton av min älskling. Jag siktade egentligen på Ostindiefararen Götheborg, men hans fagra nuna drog åt sig min uppmärksamhet. Så för första gången i världshistorian tänker jag i en post publicera ansiktet på min snusmumrik. Uppmärksamma läsare kan därefter dra slutsatsen att det rör sig om Herr Klokbok. Det är inte mitt fel att jag attraheras av intelligenta män.

(Det här är för övrigt innan han är sjuk och medan han dricker öl. Det är därför han ser så full i fan ut.)

Intressant? Tja om man vill se en snusmumrik, så...

Andra bloggare om:
, , , ,

4 comments:

Joakim Andersson said...

Det är alltid intressant att se en snusmumrik, särskilt när hen är så där ogudaktigt snygg.

Jag undrar om han är ledig?

Vore jag inte partisk skulle jag påpeka det där med "världshistorian", säga att det heter "världshistorien", men nu gör jag inte det.

Det är trasselféns fel. Och en kattunges ...

(Äsch, jag sa det i alla fall :O )

devilkitten said...

Hen är INTE ledig, hen är MIN! *morrar*

Äsch. Lite felstavningar kan man knappast undvika om man sitter och väljer mellan den ena ogudaktigt snygga bilden efter den andra.

Jan Erik said...

Sen brukar man vanligtvis inte spendera tid i det svenska språket heller. :)

devilkitten said...

Näe, om man inte ibland uttrycker sig lite arkaiskt, som jag gör.

I äldre svenska kunde man spendera även tid. Så här skriver Linnélärjungen Pehr Kalm 1748: "Som iag kommer så sent fram, så har iag ei mycken tid, at spendera på brefs skrifvande."

Klippt från DN. Förvisso tycker damen i fråga att uttrycket skulle kunna tränga bort ord som tillbringa osv, men jag är en ombytlig och mångfacetterad språkbrukare.