Thursday, January 10, 2008

Paus - tänk - bli frisk

Jag har hamnat i en spiral av förkylningar. It's just one of them things, antar jag.

Men har ni märkt att man aldrig är sjuk bara en gång och sedan är det bra? I alla fall inte jag. Jag får minst tre på raken, blir utslagen och sedan kanske jag kan klättra upp ur eländets sängkläder och gå vidare.

Ja, jag är sjuk igen...

EDIT: Det är halsfluss igen, men den här gången fick jag en etta på halsprovet, så nu har jag börjat på en penicillinkur.

Det är lustigt att tabletterna man tar för att halsen har svullnat upp som en ballong är av storleken gigantoida. Är det läkemedelsföretagen som tycker att det är kul att tvinga oskyldiga människor med nedsatt sväljförmåga att under stora plågor försöka få i sig tabletterna i fråga? Tio dagars penicillin. Och be till Gud att bakteriejävlarna inte är resistenta.

EDIT: Bakteriejävlarna är inte resistenta. Faktum är att det redan är bättre. Det kan bero på en hel dags oavbruten sömn också, vad vet jag? Jag blev väckt en sväng mitt på dagen av ett SSK-ärende, men sedan dess har det snarkats. Fast det är kallt här. Eller så är jag kall.

Jag ser på Kunskapens Pris - Balladen om den Vilsna Vandraren. Jätte... bra? Mutant, liksom.

2 comments:

Sushi said...

Think positive!
Breathe in... and breath out...
Relax!

Krya på dig! (med förhoppning om att träffa dig snart!)

devilkitten said...

Jaaaa! Imorgon om jag lyckas få tag på dig. :)