Thursday, January 3, 2008

Sadist - javisst?

Jag har ingen koll på vad jag säger längre, eftersom jag uppenbarligen har sagt något rejält elakt. Eller? Color me oförstående. I vilket fall som helst så kanske jag skall återgå till att låta bli att prata. Det verkade funka bättre. Jag planterade i alla fall inga fötter i munnen när jag inte sade ett ord.

Jag har börjat skriva på den sista delen i min konventsskrivar-"bok" och det lär väl vara klart någon gång ikväll, hoppas jag. Jag har också att se fram emot ett lönesamtal idag, vilket är lite scary, men förhoppningsvis går det bra. Utöver det har jag tagit mina första ackord på gitarren, som jag måste stämma om stup i kvarten. Men nu börjar jag nästan kunna göra det på gehör. Så jag är inte tondöv. Vilket känns bra. Jag funderar dessutom på att lägga upp konventsskrivarboken på vulkan.se. Inte för att den är direkt bra, men för att få lite spridning på den.

Två iterationer till så har jag en fungerande bok. Det sista kapitlet skall in och jag skall gå över hela texten och strukturera upp den, ta bort dubblerad information och flytta runt lite. Och jag skall skaffa en ny färgpatron till min skrivare. Så är det.

Bloggeneratorn är tillbaka. Tjoho!

No comments: