Saturday, February 9, 2008

Förkyld igen...

Nu börjar jag bli seriöst trött på vem det än är som bombarderar mig med biologisk krigsföring. Det KAN ha att göra med att jag sitter bredvid Belking, samt jobbar med en uppsjö av småbarnsföräldrar och Peppe som dricker absinth. Han dricker inte absinth på arbetstid dock. Men ibland undrar man. I vilket fall som helst höll hostan mig vaken hela natten och nu inser jag att jag måste åka in till jobbet för att hämta ett block jag glömde samt PotBS-skivan. Är inte livet underbart? Näe, precis. Bidragsansökningar att skriva, äventyr att skriva, hästartiklar att skriva... Snart tappar jag bort mig i alla mina to-dos.

Kanske är därför jag är sjuk? I vilket fall som helst är jag mycket nöjd över att min KVM-switch äntligen funkar som den skall, likaså min PC som jag gröpte ur och byggde om igår. Trots att Merkurius är - whatever det nu heter på astrologiska. Men med tanke på att Januari och Februari enligt alla konstens regler skulle vara "sprudlande sociala och romantiska" och jag knappt har träffat en käft, så känner jag mig inte alls särskilt orolig.

Nu skall jag duscha, för alla som vill veta att jag håller mig ren, och sedan skall jag med tunga steg gå till pendeltåget och på vägen tänker jag knarka värktabletter.

No comments: