Friday, February 15, 2008

Kapad av Pirater!

Dagen efter är hårdast. Jag missade den förbenade föreläsningen, för 1. mannen i receptionen visste inte vad han pratade om, 2. jag kom försent för att få plats i salen. Som för övrigt måste ha varit det minsta utrymmet de hade tillgängligt på stället. *morr* Dessutom blev jag så arg att jag glömde bort SSK-mötet. Fy mig.

Det här betydde även att jag missade Klokbok, vilket grämer mig, men nu har jag i alla fall ett telefonnummer. *ondskefullt flin* I och för sig vet jag inte om det är hans telefonnummer, men man kan ju alltid hoppas.

Nåväl. Gårdagen var inte bra. Jag blev kapad av pirater på lunchen, jag är inte klar med allt jag måste vara klar med tills imorgon, och jag är helt borta i skallen för att jag sov ungefär tre timmar inatt. Jag somnade runt tiotiden och vaknade vid ett med spränghuvudvärk. Tog knark (läs värktabletter), yogade lite för att lätta på spänningarna i axlarna och försökte sova. Och försökte sova, och försökte sova. Men det gick inte. Till slut gick jag upp och satte mig och glodde på Gattaca. När klockan ringde vid fem var jag så trött att jag drog upp ett bad och kastade mig i. Och dåsade tills jag insåg att, shit, det börjar bli ljust ute! Klockan var då halv sju. Så jag vet inte om jag sov i badet, men man kan ju misstänka det. På med kläderna - in till jobbet!

Ljuspunkterna var 1. mailskörden (okej, det var ett mail, men det innehöll märklin), 2. en kupong på sushi eller bio från Johan, 3. ett SMS från Jim som var hur gulligt som helst, 4. jag har att göra på jobbet igen (hurra!) och 5. ett mission jag har kämpat med i PotBS gick vägen. Oh, glömde. Jag är klar med en lightregeluppsättning också. Och jag har fått klartecken från Gunnar att publicera min intervju med honom både här och i mitt spelledarhäfte.

No comments: