Monday, February 11, 2008

Det var då fasen...

En lesbisk kvinna har nekats att köpa hundvalp! Hur trångsynt får man bli? Det allra mest tragiska är att kennelägaren buntade ihop homosexuella och transvestiter med människor som idkar tidelag. Hon jämställer alltså människor som har sex med andra människor av samma kön, samt män eller kvinnor som klär sig i Kvinno- eller manskläder (ja, alltså, ni borde veta vad jag menar. Annars får ni kolla upp det) med människor som har sex med djur. Hur obildad och bakåt får man bli? Svenska Dagbladet skriver också om incidenten, en smula mer ingående.

Jag blir så ledsen på folk. Hur kan man vara så otroligt fördomsfull att man inte ens orkar kolla fakta eller lyssna på andra människor? Tragiskt.

Relaterat till relationer så har forskarna enligt SvD kommit fram till att det inte bara är utseende som avgör när någon attraheras av någon annan. Tack goda gudar för det med tanke på att jag fick försvara mig vid familjemiddagen för ett tag sedan eftersom jag helt fräckt påstod att utseende aldrig varit min huvudpoäng när jag blir förälskad. Läser man en tidigare blogpost jag skrev om det här så kan man få ett par tips på vad som krävs för att däcka mig, rent känslomässigt. Ja, röster har stor betydelse för mig, tack. Likaså hur man uttrycker sig i skrift. Jag kan inte hjälpa det. Jag är för fasen helt kär i både Tage Danielsson och T.S. Eliot. Ja! Jag vet att bägge är döda! Det gör mig inte till nekrofil! Jag sade att jag var kär i dem, inte att jag ville ha sex med dem. Sluta misstolka mig... Gudars... Människor! Nu lägger jag ner för idag.

No comments: