Thursday, July 26, 2007

Apropå det...

Jag har försummat mitt läsande av bloggar. Generaldirektören har OCKSÅ läst mina Göttertexter. Det är helt fantastiskt. Jag hade ingen aning om att jag nådde längre än min egen näsa. Lite skrämmande nu när man tänker efter. Och mycket roligt att det läses och uppskattas. Jag har ju slavat över texterna en längre tid (2 år) så det vore synd om det inte kom något av det.

På plussidan ligger ju att jag har en stor reservoir av meningslöst vetande om 1700-talet som jag kan ragga.. eh.. nördar blir det väl... med. På minussidan ligger att jag inte vill ragga :). Men man får ta sina segrar där man finner dem. Jag tackar för att du uppmärksammat mina skriverier herr Generaldirektör, det känns alltid bra.

Någon gång i framtiden skall jag fortsätta och skriva klart de två kapitel som är halvfärdiga. Det handlar om Tyskland och Italien. Tyskland är spioneriets högborg med familjen Thurn und Taxis i spetsen. Italien verkar mest bestå av dekadens och nostalgitrippande.

Imorgon blir det besök hos den fagra Tove för att diskutera vidare runt workshops och föreläsningar på Stockholms Spelkonvent samt ett besök på Dieselverkstaden. Man kan inte sluta med konvent bara så där. Dessutom måste ju NÅGON i detta avlånga land slåss för besökaren. Det förekommer nämligen att konventsledningar landet runt gör det mer för sin egen skull än för besökarens.

No comments: