Tuesday, July 31, 2007

Apropå alla ljudliga grannar...

Det rapporteras i DN idag att en domstol beordrat en kvinna att sluta sjunga på grund av att det stör hennes grannar. Tänk om jag kunde beordra mina grannar att 1. inte prata i telefon under mitt sovrumsfönster mitt i natten, 2. Tillåta att deras barn åker runt och tutar i en ruskigt irriterande cykeltuta, 3. Låta bli att ställa bilen på gården med öppen baklucka och basgång som gör att hela huset vibrerar när de grillar och 4. Låta bli att grilla under mitt sovrumsfönster, också det hela nätterna.

Vad skönt livet skulle bli... Ni som tycker att det var ett orättvist eller obetänksamt beslut kanske borde testa att vara lite ljudöverkänsliga, samt att bli utsatta för den här typen av störningar någon gång. Det är inte alls så trivialt som det kanske låter. Jag har blivit tvungen att sova med öronproppar samt alla fönster och dörrar stängda. Inte helt roligt mitt i sommaren när det faktiskt är ganska varmt, även på nätterna.

I övrigt trivs jag helst suveränt bra på jobbet. Jag har bara kul just nu. Jag hoppas att det håller i sig länge.

----

Gjorde ett personlighetstest på lunchen. Whee!

3 comments:

Nathaniel said...

Aah... Flyttade precis från ett studentområde i Nacka och jag saknar VERKLIGEN inte tjejen som skriver musik men inte kan sjunga, "Bridge over trouble water"-maraton nätterna långa, bilar med bakluckan öppna och baselementen på max-effekt UTAN att nån ens är i närheten och grillar, eller för den delen gör något alls, och alla skränande fest-gäng som inte nöjer sig med att gå ut bara på helgerna.

På tal om inget, verkar som vi har gemensamma bekanta :)
Misstänker att den Tove du nämner i samband med Avalance tidigare jobbat på SciFi-bokhandeln i Gamla Stan och är tidigare kollega med min flickvän.

It's a small world...

devilkitten said...

Det är illa med människor som inte har vett att respektera andras öron :P.

Nja, tror inte det, jag tror inte att hon har jobbat på scifi-bokhandeln. Jag har en annan Tove på jobbet dock. Kanske kan det vara henne du tänker på?

Nathaniel said...

Mycket möjligt, ja. Har för mig att hon började jobba på Avalanche relativt nyligen.