Monday, July 9, 2007

Uttråkad? Redan?

Ja, faktiskt. Nu har jag inget direkt akut på "att göra listan" längre, så nu börjar semestern bli långtråkig. Men jag antar att jag kan komma på något framåt eftermiddagen. Om inte annat så skall jag väl uppdatera min skruttiga hemsida med mer material. Och kanske en mer lättläst layout på Göttersidan som har blivit alldeles för omfattande.

Jag har gjort sex smycken sedan igår, med läderband och glaspärlor som jag inte visste vad jag skulle ta mig till med. Ytterligare två sådana smycken väntar på att få bli gjorda, sedan har jag reaprylar från Panduro som jag skall pyssla ihop till ett rent fantasimonster. Och så har jag pärlchokern som skall smyckas lite mer innan den är klar. Så egentligen har jag väl att göra, men det är ju "bara" handarbete, och kräver inte så mycket eftertanke från min sida.

Jag har lyckats göra ett armband som jag själv kan tänka mig att ha på mig. Det är rätt fantastiskt. Och en bild av det är infogat nedan. På min arm.



Det är konstigt vilka böcker man väljer att läsa egentligen. Nu läser jag om Mary Roachs "Stiff, the curious lives of human cadavres" för femte gången och den är fortfarande lika bra som vid första genomläsningen. Curious...

Min Xbox är också lockande. Det är sjukt dumt att vara speldesigner. Man kan få för sig att köpa en konsoll bara på grund av ett spel. Som jag gjorde nu. Dumma Darkness. Men det är väl ett tecken på att spelen börjar bli bättre.

Syrran klagade på elaka människor som använde sniglar som smörjmedel. Jag blev lite fundersam. Är det inte bättre att använda sniglar än att syntetisera smörjmedel och paja ett helt ekosystem? Jag offrar hellre tio sniglar än tio djurarter. Men jag kan hålla med om att tanken känns lite grym. Och framkallar ett visst "ewww" inombords. Det är illa nog att trampa på dem...

Köp förresten nya numret av Fenix när det kommer ut. Jag har skrivit tre recensioner och en artikel och Johan har skrivit en riktigt bra artikel om paleontologins första stapplande steg i den amerikanska western. Läs och bli inspirerad. Idag blir det nog bara smycken för min del. Kanske lite Xbox om jag inte kan hålla tassarna borta. Det värsta är att jag fastnar så hårt framför spel. Jag glömmer allt. Farligt. Funderade ett tag på att aktivera WoW kontot igen.. Jag har ett pre-paidkort... Mmm... WoW... Men inte just nu. Om en stund. Kanske.

No comments: